Vi ønsker alle lag, dommere, dommerutviklere og alle supportere velkommen til Molde i april! På denne siden finner du all informasjon om sluttspillet vi arrangerer sammen med Region Nord 4. – 6. april i Molde.

De 30 beste 14årslagene i Trøndelag, søndre del av Nordland og Møre og Romsdal samles i Molde for å gjøre opp seg imellom. 12 guttelag og 18 jentelag.
Hvilke lag som kommer avgjøres gjennom seriespillet i ANEO-serien J/G 14 år. Siste seriekamp spilles 30. mars.
Kampoppsett og hallene
Kampoppsettet gjøres klart av NHF Region Nord og publiseres i appen MinHåndball.
Sesongen 24/25 er spillemodellen for både J14 og G14 endret. Antall lag er redusert til 18 jentelag og 12 guttelag.
Se dokumenter for nærmere informasjon
Spilletider fra fredag kl. 17:00 til søndag kl. 16:30.
Alle lag må planlegge sin reise ut fra å skulle spille kamp fra kl 17:00 fredag.
Kampene spilles i hallen Molde Arena, Rekneshallen og Idrettens hus. Alle hallene ligger innenfor en radius på 50m.
Garderober vil være tilgjengelig i tilknytning til hallene. Disse er merket med hhv. gutte- og jentegarderobe. Garderobene må deles med lagene som har kamper i samme tidsrom.
Publikum
Vi ønsker et engasjert publikum som støtter sine lag på en fair måte, og bidrar til en positiv opplevelse for alle spillere, trenere og dommere. Husk håndballens verdier – Innsatsvilje, Begeistring, Respekt og Fair Play. Det vil være Fair play-vert i hallene.
Vi gjør oppmerksom på at trykkluftshorn ikke tillates i våre haller under arrangementet. Dette for å gjøre hallen til et godt sted å være for alle.
Har du bevegelsesutfordringer? Ta kontakt med oss så hjelper vi deg på plass i hallen.
Filming/personvern
Vi viser til NHF sine retningslinjer og minner om at det ikke er tillatt å filme i våre haller. Dette omfatter både filming kun til eget internt bruk, utlegging på lagenes instastory, snapper til besteforeldre og streaming på lukkede grupper.
Alle barn og unge (spillere og dommere) har rett til å kjenne seg trygge på håndballbanen, og skal kunne prøve og feile uten å være redd for at det de gjør blir distribuert til andre utenfor hallen. Vi ber om at dere informerer eget lag og supportergruppe om dette i forkant.
Transport
Alle lag er selv ansvarlig for transport til og fra Molde.
Haller og overnattingssted er i gangavstand.
Parkering i området er noe begrenset, og vi oppfordrer alle som har mulighet til å gå fra sitt overnattingssted til hallen. Gangavstand til sentrum er 1km.
Overnatting
Vi tilbyr overnatting på skole for alle lag som ønsker dette.
Skolene vi benytter er Bekkevoll ungdomsskole og Sellanrå barneskole. Begge skolene ligger ca. 500m fra hallene. Reserveskole ved mange lag er Nordbyen skole. Her vil vi bistå lagene med transport til og fra hall etter behov.
Alle lag skal ha minst en ansvarlig voksen som overnatter sammen med laget. Madrasser skal være enkle, doble madrasser tillates om to personer deler denne.
Innsjekk på skolene er tilgjengelig fra kl 18:00 på fredag.
Utsjekk fra skolen innen kl 12:00 på søndag. Lagnsansvarlig går over rommet sammen med skoleansvarlig. Før laget forlater skolen skal søppel tas ut, gulv kostes/tørrmoppes og møbler settes tilbake slik de stod ved ankomst. Dersom noen er uheldige og gjør skade på skolens inventar/eiendeler så gi beskjed til skoleansvarlig før avreise.
Kart
Det er to Scandichoteller i Molde (Scandic Seilet og Scandic Alexandra) som gjennom sin avtale med Håndballforbundet tilbyr gode priser på overnatting til familier og andre supportere. Ta kontakt med Scandic for priser og booking.
Bespisning
Vi serverer mat til alle deltakere/ledere med deltakerkort (se eget avsnitt). Alle måltider serveres på Bekkevoll ungdomsskole.
Frokost lørdag og søndag
Lunsj lørdag og søndag
Middag lørdag
Kveldsmat fredag og lørdag
I tillegg har vi en innholdsrik kiosk i hallene der vi selger bakevarer, kaffe, drikke, frukt, pastasalat o.l.
Kostnader
Alle deltakende lag faktureres kr 2500 fra Region Nord for deltakelse på sluttspill.
I tillegg tilbyr vi følgende pakker for overnatting og mat til alle lag (spillere og ledere) med følgende priser:
A‑kort kr 1500 per person
Tilgang til haller og aktiviteter
Overnatting fredag- søndag
Frokost lørdag og søndag
Lunsj lørdag og søndag
Middag lørdag
Kveldsmat fredag og lørdag
B‑kort kr 1200 per person
Tilgang til haller og aktiviteter
Overnatting fredag- søndag
Frokost lørdag og søndag
Kveldsmat fredag og lørdag
C‑kort kr 600 per person
Tilgang til haller og aktiviteter
Lunsj lørdag og søndag
Middag lørdag
Påmelding og bestilling av tjenester
Her kommer informasjon om rutiner og frister for påmelding av lag og bestilling av tjenester.
Leaders lounge
Vi inviterer alle trenere, lagledere og dommere til et litt roligere område i tilknytning til hallene.
Her serverer vi gratis kaffe og frukt, og det er tilgang til å lade både telefoner og seg selv.
Åpningssermoni
Umiddelbart etter siste kamp fredag inviterer vi alle lag til åpningssermoni i Molde Arena.
Her blir det innmarsj og presentasjon av alle lagene, og vi oppfordrer alle lag til å ha med seg plakater med sin klubblogo, flagg/vimpler og lignende.
Gjennomføring av kamper
Alle kampene spilles over 2×15 min med 3. min pause for sideskift. Det er ikke mulighet til å ta lags time-out. FairPlay-hilsen gjennomføres før og etter kamp.
Finaler spilles med 2×15 min med 5 min pause. Uavgjort i viderespillet avgjøres med 5 minutter sudden death, fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved myntkast
Oppvarming må foregå utendørs eller i garderobeområdene. Vis hensyn til hverandre. Bruk av ball er ikke tillatt i andre arealer enn inne i hallene. Oppvarming på banen kan skje dersom banen er tilgjengelig før kampstart. Lagene skal være klar til kampstart ved oppsatt tidspunkt.
TA/MinHåndball
Spillertropp skal registreres i TA senest kl. 12:00 fredag 4. april. Det er ingen begrensninger i antall spillere i troppen. Husk også å registrere trenere og lagledere.
Kamptroppen er på maksimum 12 spillere, og skal registreres i Min Håndball minimum 1 time før kampstart. Kamptroppen kan endres fra kamp til kamp.
Arrangementsansvarlig
Denne informasjonssiden oppdateres jevnlig. Har du spørsmål, kontakt oss gjerne :)
Tonje Kvalsnes 986 39 760 tonje@kvalsnes.no
Tommy Jakobsen 415 33 387
Audun Gjerde 469 20 317